Magnet.me  -  Het slimme netwerk waarop hbo‑ en wo‑studenten hun baan of stage vinden.

Het slimme netwerk waarop hbo‑ en wo‑studenten hun baan of stage vinden.

Deze vacature is verlopen. Je kunt daarom niet meer liken of solliciteren.

Stage Geïntegreerd Jaarverslag 2023

Geplaatst 23 mrt. 2024
Werkervaring
0 tot 1 jaar
Full-time / part-time
Full-time
Salaris
€ 707 - € 909 per maand
Soort opleiding
Taalvereisten
Engels (Vloeiend)
Nederlands (Vloeiend)
Deadline
30 jun. 2023 00:00

Je carrière begint op Magnet.me

Maak een profiel aan en ontvang slimme aanbevelingen op basis van je gelikete vacatures.

Ben jij nieuwsgierig, stressbestendig, analytisch sterk, resultaatgericht en vind je het leuk om samen te werken in een hecht team? Wellicht versterk jij dan binnenkort ons jaarverslag team. Het Havenbedrijf Rotterdam is op zoek naar een derde- of vierdejaars Bachelor- of Masterstudent Bedrijfseconomie of Bedrijfskunde, die mee zal helpen in het hele proces van het opstellen van het jaarverslag: redactie, vormgeving en pre-audit.

Afdelingsinformatie

De afdeling Finance is onder andere verantwoordelijk voor het opstellen van het geïntegreerde jaarverslag. Het jaarverslagteam is relatief klein en werkt nauw samen met teams binnen Finance en andere afdelingen.

Wat ga je doen?

Het Havenbedrijf Rotterdam brengt sinds 2009 een geïntegreerd jaarverslag uit. Dit wil zeggen dat geïntegreerd wordt gerapporteerd over de financiële en niet-financiële prestaties van de organisatie en de impact hiervan op de stakeholders en de maatschappij als geheel. Als stagiair binnen het jaarverslag team ondersteun je de collega’s die verantwoordelijk zijn voor de oplevering. Je werkt volledig mee en we verwachten een actieve bijdrage binnen het team. Je hebt veel vrijheid om je te verdiepen in onderwerpen die jou echt interesseren. Zo kun je bijvoorbeeld meewerken aan de inventarisatie over hoe wij compliance met de Corporate Sustainability Reporting Directive tot uitvoering kunnen brengen.

Wat vragen wij van jou?

Je:

• volgt een relevante hbo/wo-opleiding (Bedrijfseconomie, Bedrijfskunde)
  • beschikt over een sterk analytisch vermogen
  • kunt goed zelfstandig werken, maar bent wel gericht op samenwerken
  • bent communicatief vaardig
  • hebt affiniteit met ‘integrated reporting’
  • weet theorie en praktijk met elkaar te verbinden
  • bent goed met werken in Excel en hebt affiniteit met systemen
  • bent een enthousiaste collega en een aanwinst in een leuk team!

Wat bieden we jou?

• Een leerzame stage waarin geen dag hetzelfde is.
  • Een vaste begeleider die zich coachend opstelt zodat jij je doelen bereikt.
  • Een ambitieuze omgeving; een kans om praktijkervaring op te doen binnen een unieke organisatie in de Rotterdamse regio.
  • Een moderne werkplek op een van de mooiste locaties van Rotterdam, in een havenomgeving die continu verandert en goed bereikbaar is met het OV.
  • Een aantrekkelijke stagevergoeding:

- wo: € 909,55 bruto per maand op basis van 36 uur per week

- hbo: € 707,01 bruto per maand op basis van 36 uur per week

Deze stage is geschikt als meewerkstage, maar ook om af te studeren. De stage loopt van half september 2023 tot begin maart 2024.

Diversiteit en inclusie

Iedereen doet ertoe, alle mensen, van jong tot oud en iedere afkomst, geloof, geslacht, seksuele voorkeur, nationaliteit, et cetera. Ieder mens is uniek en brengt een unieke waarde. Deze overtuiging vormt de basis van ons diversiteitsbeleid.

Ons beleid is erop gericht dat onze onderlinge verschillen meerwaarde creëren voor onze organisatie, en diversiteit en inclusie te versterken. Dat past ook bij onze overtuiging dat als verschillende unieke mensen met verschillende overtuigingen en ideeën, samenwerken, we niet alleen succesvoller worden, maar ook innovatiever en creatiever zijn. Dit uit zich in een inclusieve manier van werven & selecteren waarbij we altijd kiezen voor de beste kandidaat uitgaande van de gevraagde competenties.

Het Havenbedrijf Rotterdam (HbR) versterkt de concurrentiepositie van de Rotterdamse haven als logistiek knooppunt én industriecomplex. Niet alleen in omvang, maar ook in kwaliteit.
HbR is voortrekker in de transitie naar duurzame energie en zet in op digitalisering om de haven en handelsstromen nog efficiënter te maken. De twee kerntaken van HbR zijn de duurzame ontwikkeling, beheer en exploitatie van de haven en het handhaven van de vlotte en veilige afhandeling van de scheepvaart.

Maritiem
Rotterdam